14.10.2011

SKS Group Oy uudistaa toiminnanohjausjärjestelmänsä

Solteq Oyj Lehdistötiedote 14.10.2011

SKS Group Oy uusii toiminnanohjausjärjestelmänsä yhteistyössä pitkäaikaisen IT-kumppaninsa Solteq Oyj:n kanssa. SKS Group valitsi SAP:n koko konsernin kattavaksi toiminnanohjausjärjestelmäksi. SAP mahdollistaa SKS:lle yhdenmukaiset prosessit maasta riippumatta, helpottaa liiketoiminnan laajentamista kansainvälisesti ja tukee uusien liiketoimintamallien syntymistä. Järjestelmäkokonaisuus koostuu SAP-toiminnanohjauksesta (ERP), asiakkuudenhallinnasta (CRM), portaaliratkaisusta (EP), integraatioratkaisusta (PI) ja raportointiratkaisusta (BW/BO).

SKS Group on vuonna 1924 perustettu suomalainen perheyritys, jolla on toimipisteitä Suomessa, Ruotsissa, Venäjällä, Virossa, Puolassa ja Kiinassa. SKS Groupin liikevaihto vuonna 2010 oli 109,1 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa työskentelee noin 650 työntekijää. SKS hallitsee koneiden ja laitteiden koko elinkaaren suunnittelusta ja valmistuksesta aina huoltoihin saakka.

"Valittu SAP-kokonaisratkaisu tulee luomaan SKS:lle erinomaiset mahdollisuudet palvella asiakkaitamme niin koti- kuin ulkomaillakin yhdenmukaisella ja laadukkaalla tavalla. Ratkaisu mahdollistaa asiakkaidemme kokonaisvaltaisen palvelun myös laajentuvilla kansainvälisillä markkinoilla", kuvaa tietohallintojohtaja Heikki Mykkänen SKS Groupista.

Uuden toiminnanohjausjärjestelmän määrittely on aloitettu ja käyttöönotto toteutetaan vaiheittain vuoden 2014 loppuun mennessä. SAP:hen tullaan liittämään jo yhtiössä käytössä olevat ratkaisut kuten Mepco HRM (palkat ja henkilöstöhallinto), Opus Capitan maksuliikenneratkaisu, JDA:n AWR-järjestelmä (ostojen ja varastojen optimointi), Multi-Supportin Multiarchive (laskujen kierrätys ja arkistointi) sekä sähköinen kauppapaikka ESSI, joka pohjautuu Solteqin eSales-ratkaisuun.

"Pitkä ja luottamuksellinen yhteistyömme SKS:n kanssa luo erinomaisen pohjan uuden järjestelmän käyttöönotolle. Tunnemme SKS:n toiminnan ja haluamme olla vahvasti mukana heidän liiketoimintansa kehittämisessä huomioiden kokonaisvaltaisesti koko IT-arkkitehtuurin", kertoo liiketoimintajohtaja Tiina Honkiniemi Solteqista.

Lisätietoja:

SKS Group Oy
    Heikki Mykkänen
    tietohallintojohtaja
    heikki.mykkanen@sks.fi

Solteq Oyj
    Tiina Honkiniemi
    liiketoimintajohtaja, Toiminnan- ja taloudenohjaus
    tiina.honkiniemi@solteq.com

SKS Group Oy on kasvuhakuinen koneenrakennusalan moniosaaja. Konserniin kuuluvat yritykset muodostavat Suomessa ainutlaatuisen kokonaisuuden tuotteineen ja palveluineen. Yksittäiset komponentit, puolivalmisteet, kokoonpanot ja vaativat laitetoimitukset - SKS Groupiin kuuluvat yritykset toimittavat kaiken tarvittavan luotettavasti ja kustannustehokkaasti. Lisätietoja osoitteesta www.sks.fi

Solteq tarjoaa suunnitelmallisesti kehittyviä toiminnan- ja taloudenohjauksen palveluja kaupan, logistiikan, teollisuuden sekä julkishallinnon toimijoille.  Täydennämme ydintarjoamaamme erikoiskaupan ohjauksen, kunnossapidon ja huoltopalvelujen hallinnan sekä järjestelmien sisältämän masterdatan hallinnan ja laadun parantamisen ratkaisuilla. Maailman johtavien kumppaneiden teknologioilla kehitettyjen ratkaisujemme avulla asiakkaamme ohjaavat liiketoimintaansa entistä tehokkaammin ja parantavat kannattavuuttaan. Lisätietoja osoitteestawww.solteq.com