18.05.2011

Värisilmän uuden palvelukonseptin tueksi moderni järjestelmäkokonaisuus Solteqilta

Lehdistötiedote 18.5.2011

Solteq toimittaa Värisilmä-ketjulle Microsoft Dynamics NAV -toiminnanohjausjärjestelmän ja siihen integroitavat Solteq POS -kassajärjestelmät. Järjestelmäkokonaisuus kattaa koko arvoketjun tavarantoimittajasta tai tehtaasta yksittäisen Värisilmä-liikkeen asiakkaaseen.

Värisilmä-ketju on perustettu vuonna 1953 ja on Suomen suurin sisustustuotealan erikoisliikeketju, joka on keskittynyt sisustuksen pintamateriaaleihin. Valtakunnallinen myymäläketju koostuu 112 yksityisestä yrittäjävetoisesta jäsenliikkeestä ja ketjun keskusliikkeenä toimii kauppiaiden omistama Väritukku Oy.

Väritukku hoitaa ketjun yhteiset koti- ja ulkomaiset tuotehankinnat Värisilmä-myymälöille, maahantuonnin sekä tuotteiden varastoinnin ja jakelun. Uusi järjestelmäkokonaisuus korvaa Värisilmä-ketjun elinkaaren päässä olevat järjestelmät ja tukee ketjun tavoitteita kehittää asiakaspalvelua, logistiikkaa, yhteistä raportointia, tuotehallintaa sekä sähköistä asiointia niin kumppaneiden kuin Värisilmä-liikkeiden ja Väritukun välillä.

"Haluamme tarjota asiakkaillemme parempaa palvelua ja toimitusvarmuutta koko ketjun kattavan tietojärjestelmän myötä. Solteqin kokemus vaativista ja liiketoimintakriittisistä IT-ratkaisuista tukku- ja vähittäiskaupan sekä ketjuuntuneen kaupan alueelta sekä Värisilmä-ketjun liiketoimintaa tukevan ja sitä kehittävän ratkaisun tarjoaminen vakuuttivat meidät", kertoo myyntipäällikkö Timo Lehtovirta Väritukku Oy:stä.

"Solteqilla on kattava osaaminen, joka ei ole sidottu yhteen teknologiaan. Osaava ja monimuotoinen henkilöstö on yksi yrityksemme keskeisempiä menestystekijöitä auttaessamme asiakkaitamme valitsemaan sopivia työkaluja kasvuun ja menestymiseen tulevaisuudessa. Värisilmä-ketju saa käyttöönsä järjestelmäkokonaisuuden, joka huolehtii niin päivittäisestä kaupankäynnistä kuin ketjun ohjaamisesta ja on tarpeen mukaan laajennettavissa liiketoiminnan kasvaessa", kertoo ERP liiketoimintajohtaja Mira Sohlman Solteq Oyj:stä.

Lisätietoja:
    Väritukku Oy
    myyntipäällikkö Timo Lehtovirta
    timo.lehtovirta@varisilma.fi

Solteq Oyj
    ERP liiketoimintajohtaja Mira Sohlman
    mira.sohlman@solteq.com

Värisilmä-ketju tarjoaa parasta palvelua ja kumppanuutta pintoihin ja sisustamiseen yksilöllisiä ja korkealaatuisia sisustusratkaisuja arvostaville asiakkailleen. Lisätietoja osoitteestawww.varisilma.fi

Solteq tarjoaa suunnitelmallisesti kehittyviä toiminnan- ja taloudenohjauksen palveluja kaupan, logistiikan, teollisuuden sekä julkishallinnon toimijoille.  Täydennämme ydintarjoamaamme erikoiskaupan ohjauksen, kunnossapidon ja huoltopalvelujen hallinnan sekä järjestelmien sisältämän masterdatan hallinnan ja laadun parantamisen ratkaisuilla. Maailman johtavien kumppaneiden teknologioilla kehitettyjen ratkaisujemme avulla asiakkaamme ohjaavat liiketoimintaansa entistä tehokkaammin ja parantavat kannattavuuttaan. Lisätietoja osoitteestawww.solteq.com